LA MARZOCCO SHINSEGAE DEPT. GANGNAM STORE
SEOCHO-GU, SEOUL, KOREA [ 2025 ]
SEOCHO-GU, SEOUL, KOREA [ 2025 ]
TYPE RETAIL
FLOOR AREA 24sqm
CLIENT LA MAROZOCCO KOREA
DESIGN RVMN
ARTWORK KWANGHO, LEE
© PHOTO YONGJOON, CHOI
Concept ― Flavor of whitespaceTheir pioneering spirit, rooted in respect for people, naturally blends into each individual’s journey of discovering taste, unfolding as the sensory space called “The Flavor of Whitespace”. “Whitespace” serves as a flexible link between individuals, connecting tasting and purchasing areas, allowing customers to experience the brand organically and leading to meaningful consumption.
사람에 대한 가치를 중심으로 발전해온 그들의 개척 정신은 각자가 자신의 취향을 찾아가는 여정 속에 자연스럽게 녹아들며 확장되어 가는 감각적 경험의 공간, ‘공백의 풍미’로 풀어냅니다.
‘공백’은 개체와 개체 사이를 유연하게 매개하며 관계의 바탕이 되고, 비워낸 공간 속 판매와 시음공간을 연결하고, 고객과 브랜드를 이어 그 경험이 다시 소비로 확장되도록 합니다.
사람에 대한 가치를 중심으로 발전해온 그들의 개척 정신은 각자가 자신의 취향을 찾아가는 여정 속에 자연스럽게 녹아들며 확장되어 가는 감각적 경험의 공간, ‘공백의 풍미’로 풀어냅니다.
‘공백’은 개체와 개체 사이를 유연하게 매개하며 관계의 바탕이 되고, 비워낸 공간 속 판매와 시음공간을 연결하고, 고객과 브랜드를 이어 그 경험이 다시 소비로 확장되도록 합니다.