reworks 120 GANGNAM-GU, SEOUL, KOREA [ 2024 ]
TYPE RETAIL
FLOOR AREA 36sqm
CLIENT REWORKS 120
DESIGN RVMN
© PHOTO YONGJOON, CHOI
TYPE RETAIL
FLOOR AREA 36sqm
CLIENT REWORKS 120
DESIGN RVMN
© PHOTO YONGJOON, CHOI
Concept ―
Wearable volume
Starting from the essence of the brand, the focus is on maximizing the brand experience by emphasizing experiences exclusive to offline road shops.
With focused attention on me, selecting glasses that reflect my identity, engaging in communication, and leaving the store.
This narrative is articulated through the "Wearable volume." Centered on compact spaces, within the singular mass, the process of choosing glasses, consulting, resting, and encompassing all actions enhances the focus of the space.
브랜드의 본질에서부터 시작해 오프라인 로드샵만이 끌어낼 수 있는 경험에 초점을 두어 브랜드 경험을 극대화 합니다. 나에게 집중해 나와 어울리는 안경을 고르고 소통하며 매장을 나가는 순간까지 그 행위들을 포커스로 "Wearable volume"으로 이야기 합니다. 협소한 공간 중심, 단 하나의 매스의 볼륨에서 안경을 고르고, 상담하고, 휴식하며 모든 행위를 담아 공간의 집중도를 높입니다.
This narrative is articulated through the "Wearable volume." Centered on compact spaces, within the singular mass, the process of choosing glasses, consulting, resting, and encompassing all actions enhances the focus of the space.
브랜드의 본질에서부터 시작해 오프라인 로드샵만이 끌어낼 수 있는 경험에 초점을 두어 브랜드 경험을 극대화 합니다. 나에게 집중해 나와 어울리는 안경을 고르고 소통하며 매장을 나가는 순간까지 그 행위들을 포커스로 "Wearable volume"으로 이야기 합니다. 협소한 공간 중심, 단 하나의 매스의 볼륨에서 안경을 고르고, 상담하고, 휴식하며 모든 행위를 담아 공간의 집중도를 높입니다.